alexa
Bilus | Bilgi Ustası

King Pim Açısı Nedir Ne İşe Yarar?

Yazan: bilus | Bilgi Ustası

Bu makalenin veya bir parçasının (kaynak göstererek bile olsa)
kopyalanması ve başka yerde yayınlanması kesinlikle yasaktır.

 

 

King Pim Açısı Nedir ?(Dingil Pimi Eğimi – Aks Başı Eğimi -  Direksiyon Ekseni Eğimi)

Çift salıncaklı süspansiyonda king pim açısı;alt ve üst rotili bir çizgide birleştirirsek, bu çizginin (eksenin), dikey eksenle (yere dik) yaptığı açı king pim (direksiyon ekseni eğimi) açısıdır.

Macpherson süspansiyon sisteminde king pim açısı:bu süspansiyonda sadece alt salıncak vardır, aks başı (akson) alltan alt salıncağa, üsttense amortisör direğine bağlanmıştır, amortisör direği ile dikey eksen arasındaki açı, king pim (direksiyon ekseni eğimi) açısını verir.

Sabit dingilli araçlarda (sabit süspansiyonlu kamyonlarda vb.), tekerleğin geçtiği aks başı ile dingili birleştiren bir pim vardır, buna dingil pimi veya king pim denir. Bu kalın pimin, dikey eksenle yaptığı açıya king pim açısı denir, ismi buradan gelmektedir. Sabit dingilin, aks başına dingil pimi ile bağlandığı bu tasarımda, king pim açısı değiştirilemez-ayarlanamaz.

Binek otomobillerde ise parça olarak dingil pimi (king pim) yoktur, aks başı (akson) gövdeye salıncak kollarıyla bağlanmıştır ve aks başını salıncak kollarına rotiller bağlar. King pim (direksiyon ekseni eğimi) açısı, aks başının, dikey eksenle yapmış olduğu açıdır.

Direksiyon ekseni: Direksiyon simidi döndürüldüğünde, tekerleklerin etrafında döndüğü eksendir. Direksiyon eksenini bağımsız süspansiyonda; süspansiyon direği veya çift salıncaklıda alt-üst rotilin ekseni oluşturur.

Aslında king pim bu açının eski adıdır çünkü o tip süspansiyon sistemleri artık fazla kullanılmıyor, binek otomobillerdeyse hiç kullanılmıyor. Bu sebeple “king pim” açısı eski adı; “aks başı eğimi” veya “direksiyon ekseni eğimi” yeni adı diyebiliriz.

 

Bağımsız süspansiyonlu (macpherson veya çift salıncaklı) araçlarda, king pim açısı değiştirilebilir-ayarlanabilir. Bu ayarlama salıncak kollarının uzunluğu değiştirilerek yapılabilir.

Sabit süspansiyon sistemine sahip araçlarda (sabit dingilli kamyon-otobüs vb.), king pim açısı sonradan değiştirilip ayarlanamaz.

King pim açısını görebilmek için ara önden bakılması gerekir, bu durumda amortisör diğerinin üst kısmının içe doğru yatıklığı, çift salıncaklı ise üst rotilin alt rotile göre daha içerde oluşu, bize direksiyon eksen eğimini (king pim açısını) gösterir. (Davlumbazdan normalde bu açı gözlemlenemeyebilir)

 

king pim açısı

 

Direksiyon çevrildiğinde, tekerlek bu eksen (direksiyon ekseni) etrafında döner. Araç dururken direksiyon tam tur döndürüldüğünde, aracın ön kısmının bir miktar yukarı kalkması, king pim açısından kaynaklanmaktadır. Bu durum aynı zamanda aracın ağırlığının, direksiyonun kendiliğinden düz konuma geçme eğilimini arttırır.

 

King Pim Açısı Ne İşe Yarar ? Faydaları Nelerdir ?

King pim açısı sayesinde, direksiyon çevrildikten sonra, bu açının sağlamış olduğu moment (döndürme kuvveti) ile direksiyon kendiliğinden düz konuma geçer. Sürüş anında dönüş tamamlandıktan sonra direksiyon bırakıldığında, direksiyonun kendi kendine toplaması king pim (aks başı eğimi) sayesinde gerçekleşir.

King pim açısı, direksiyonun çevrilmesine bir miktar karşı kuvvet de oluşturarak, direksiyon hissinin oluşmasının sağlar.

Ön tekerleklere verilen king pim açısı ve pozitif kamber sayesinde; direksiyon hakimiyeti iyileşir, direksiyon kendiliğinden toplar, lastik aşınmaları azalır.

Daha küçük pozitif kamber verilmesi durumunda (daha az kamber), daha fazla king pim açısı verilebilir.

King pim açısı artarsa, kamber açısı küçülür. Yani king pim açısı arttığında, pozitif kamber açısı azalmak, sıfır kamber açısına yaklaşmak zorundadır.

King pim açısı sayesinde, fazla pozitif kamber gereği ortadan kalkar.

Direksiyon ekseni eğikliği (king pim açısı), lastiğin temas yüzeyinin orta noktasına ne kadar yakın olursa, yoldan gelen darbe ve titreşimlerin yürür aksam ve direksiyon sistemine olumsuz etkileri o oranda azalmış olur.

Bu makalenin veya bir parçasının (kaynak göstererek bile olsa)
kopyalanması ve başka yerde yayınlanması kesinlikle yasaktır.

Araçlarda Ön Düzen Açıları ve Arızaları Nelerdir?


Kamber Açısı Nedir Ne İşe Yarar? Kamber Ayarı Nasıl Yapılır?


Offset - Kaçıklık Miktarı -Ovma Aralığı Nedir?


Kaster Açısı Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Ayarlanır?


Toe in Toe Out Açısı - Rot Nedir Nasıl Ayarlanır?





Slot Malaysia Situs Judi Bola Demo Pragmatic dan PG Situs Luar Negeri Situs Judi Bola Server thailand Server jepang Server myanmar Situs Pro Myanmar Situs Pro Jepang Situs Pro Rusia Situs Luar Gacor Slot Server Filipina Sweet Bonanza Server Macau Server Kamboja Server Myanmar Slot PG Soft Slot Demo Gratis Server Thailand Login Server Luar Slot Server Luar Slot Server Thailand Server Luar Server Thailand Slot PG Soft Slot Olympus Akun Pro Jepang Slot Server Kamboja Akun Pro Peru Slot Server Kamboja Slot Server Korea Slot Server Luar Slot Server Kamboja Server Luar Negeri Server Singapore Server Luar Negeri Slot Server Thailand Server Myanmar Server Malaysia Server Kamboja Server Jepang Server Filipina Slot Server Luar Slot Server Luar Slot Server Luar Slot Server Luar Slot Server Filipina Slot Server Thailand Slot Demo Gratis Slot PG Soft Server Luar Server Thailand Server Thailand Server Thailand Server Thailand akun pro slot server thailand slot server jepang slot server malaysia Slot Server Kamboja Slot Server Thailand Slot Server Vietnam Slot server kamboja Slot server singapore Slot Server Kamboja